19 Temmuz 2013 Cuma

Küstüm Çiçeği

     Küstüm Çiçeği

cicek cesitleri cicek turleri

Küskün, Küstüm, Dokunma Bana, Küserim Sana! adlarıyla tanınmış olan bu çiçek, daha çok’ garip bir bitki olduğu için, meraklılar tarafından eğlence için yetiştirilir. Saksıda yetiştirilen ve bir yıllık, olan bu fidanın yapraklarına dokunulduğu zaman, bundan etkilenerek dokunulan yapraklar büzülerek çekilirler. Birkaç dakika böylece büzülmüş olarak kaldıktan sonra, tekrar eski şekillerine dönerler. Bu büzüşme durumu, yaprakların üzerinde bulunan ve büyüteç ile görülebilen çok ince tüylerin, değme sonucu zedelenerek nüsgün (bitkinin kanı) geçici olarak o nokta etrafından çekilmesinden ileri gelmektedir.

kustum çiçeği

Küstüm Çiçeği tohumu Mart sonunda (3) sayılı toprak karışımını taşıyan kasalara ekilir. Her saksıya 2 - 3 tohum ekilerek, şaşırtma etmeksizin yetiştirilir. Fidanları güneşli ve az gölgeli yerlerde bulundurmak gerekir. Kuraktan çabuk etkilendiğinden sulamasına özen göstermelidir. Temmuz’da açarlar.

cicek cesitleri cicek turleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder